Ważne informacje

SZUKANIE OFERTY
REZERWACJA
JAK REZERWOWAĆ
DOKUMENTY
PŁATNOŚCI
ORGANIZACJA WYJAZDU
WAKACJE Z DZIEĆMI
BEZPIECZEŃSTWO
DOJAZD


SZUKANIE OFERTY
Co oznaczają skróty AI, FB, HB, BB, OV, ZPR zamieszczane przy ofertach?
AI - All Inclusive - wszystko w cenie - pełne wyżywienie: śniadania, obiady, kolacje, przekąski między posiłkami, napoje bezalkoholowe, regionalne alkohole;
FB - Full Board - pełne wyżywienie: śniadania, obiady, kolacje;
HB - Half Board - wyżywienie: śniadania i obiadokolacje;
BB - Bed and Breakfast - śniadania;
OV - bez wyżywienia;
ZPR - zgodnie z programem imprezy lub opisem hotelu.

Co oznacza liczba gwiazdek przy ofercie hotelu?
-** hotele, pensjonaty i apartamenty z podstawowym wyposażeniem;
- *** hotele, pensjonaty i apartamenty klasy średniej;
- **** hotele, pensjonaty i apartamenty klasy średniej o podwyższonym standardzie;
- ***** obiekty najwyższej klasy, z doskonałą obsługą i wyposażeniem.

Co zawiera cena wycieczki?
W większości przypadków cena wycieczki zawiera koszty transferu (dojazd/przelot), zakwaterowanie, wyżywienie oraz ubezpieczenie uczestników, opiękę pilota lub rezydenta. Jednak z uwagi na różnych touroperatorów, przy każdej prezentacji oferty zamieszczamy szczegółowe informacje co zawiera i czego nie zawiera wybrana oferta. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z nami, gdzie nasz konsultant udzieli Państwu wyczerpujących informacji dotyczących oferty.

Czy wszystkie oferty sprzedawane przez 4suntravel.pl są ofertami sprawdzonych i wiarygodnych biur podróży?
Tak. Wszyscy organizatorzy, których oferty prezentowane są na naszych stronach posiadają wymagane polskim prawem zezwolenia oraz ubezpieczenia. Naszym zadaniem jest prezentowanie ofert tylko wiarygodnych i sprawdzonych organizatorów turystycznych.

Czy zapłacę mniej kupując w tradycyjnym biurze podróży lub bezpośrednio u organizatora?
Nie. Zgodnie z prawem turystycznym, w Polsce każde biuro obowiązuje ta sama cena na daną ofertę. Dodatkowo na wypadek gdyby znaleźli Państwo identyczną, tańszą ofertę w innym biurze, gwarantujemy sprzedać ją Państwu taniej, wypłacając różnicę w cenie plus 1 złotówkę satysfakcji. Jesteśmy i będziemy najtańsi.

Kto jest organizatorem wycieczki, którą zamierzam kupić? Czy otrzymam taką informację?
Tak, po skierowaniu zapytania nasz konsultant udzieli Państwu szczegółowej informacji dotyczącej organizatora wyjazdu.

Czy w cenie oferty zawarta jest opłata lotniskowa, paliwowa, inne?
Składowe ceny w dużym stopniu zależą od danego organizatora wyjazdu. Większość biur stosuje ceny całkowite. Na naszej stronie przy danym terminie dodatkowe informacje na temat dodatkowych kosztów zawarte są pod przyciskiem szczegóły.

Czy naprawdę nigdzie indziej nie znajdę tej samej oferty w niższej cenie?
Nie. Jeżeli jednak po dokonaniu zapłaty okazałoby się, że inne biuro podróży proponuje tę samą wycieczkę, z identycznymi świadczeniami, w innej, niższej cenie, wówczas 4suntravel.pl zwróci Państwu pełną różnicę ceny powiększoną dodatkowo o 1 złotówkę.

REZERWACJA
Dokonanie rezerwacji nic nie kosztuje, czy tak jest na pewno?
Tak. Rezerwacja ofert jest całkowicie bezpłatna. Rezerwacja staje się skuteczna dopiero po wpłaceniu zaliczki.

Czy mogę zrezygnować z zakupionej wycieczki i jakie są koszty takiej rezygnacji?
Oczywiście, istnieje możliwość rezygnacji z zakupionej wycieczki. Każdorazowo prosimy o zapoznanie się z warunkami uczestnictwa, które są integralną częścią każdej umowy i dokładnie określają jakie są warunki rezygnacji z wyjazdu.

Ile mam czasu na zapłatę po dokonaniu wstępnej rezerwacji oferty?
Po dokonaniu wstępnej rezerwacji skontaktuje się z Państwem masz konsultant, który wskaże najdogodniejszy termin dokonania wpłaty. Uzależniony on będzie od daty wyjazdu oraz ilości miejsc na daną imprezę turystyczną. Najczęściej płatności zaliczki dokonujemy w dniu rezerwacji, gdyż tylko wpłata gwarantuje skuteczną rezerwację wycieczki.

Czy mogę zrobić kilka rezerwacji, a ostatecznie wybrać tylko jedną?
Tak. Mogą Państwo dokonać kilku wstępnych, niezobowiązujących rezerwacji. Nasi konsultanci pomogą Państwu w wyborze najlepszej oferty.

Czy podczas dokonywania rezerwacji moje dane osobowe są bezpieczne?

Tak, pracujemy w oparciu o Ustawę o ochronie danych osobowych. Każdy z naszych konsultantów zobowiązany jest do nie ujawniania i nie rozprzestrzeniania danych osobowych klienta, w myśl obowiązującej go umowy o poufności danych.

JAK REZERWOWAĆ
Nasz system wyszukiwania i rezerwacji jest prosty i intuicyjny, został tak przemyślany, aby rezerwacja i zakup wycieczki był łatwy, szybki i skuteczny, a forma płatności bezpieczna i dostosowana do Państwa wymagań.

Pierwszy krok
W pola wyszukiwarki prosimy wpisać i zaznaczyć kryteria, które pomogą nam odnaleźć, spośród tysięcy ofert, wyłącznie te spełniające Państwa oczekiwania. Po uzupełnieniu pól wyszukiwarki prosimy nacisnąć: szukaj.

Drugi krok
Państwa oczom ukaże się lista ofert, zawężona do tych, które będą najbliżej wybranych kryteriów. Na tym etapie, będziecie mogli Państwo dokonać wyboru, tej najbliższej oczekiwaniom, a klikając w opis przejrzeć szczegółowe informacje dotyczące tej właśnie oferty.

Trzeci krok
Jeśli na tym etapie, będziecie Państwo chcieli dokonać wstępnej i niezobowiązującej do zakupu rezerwacji, poprosimy Państwa o kliknięcie: rezerwuj. Na ekranie wyświetli się formularz zgłoszeniowy, w którym poprosimy o podanie: danych osoby dokonującej rezerwacji, kontaktu oraz danych osób towarzyszących w wakacjach.

Wypełniony formularz zgłoszeniowy zostanie automatycznie przesłany do odpowiedniej osoby w naszym biurze, która od tego momentu będzie Państwa opiekunem i pomoże przy załatwieniu dalszych formalności.

Również w każdej chwili możecie Państwo połączyć się z naszym konsultantem dzwoniąc pod numer +48 792 30 11 55. Nasz konsultant pomoże Państwu wybrać ofertę oraz udzieli wsparcia przy dalszych niezbędnych formalnościach.

Czwarty krok
Po potwierdzeniu dostępności miejsc i ostatecznej kalkulacji ceny wybranej oferty prześlemy Państwu dokumenty rezerwacji. Należy je czytelnie podpisać, a następnie odesłać na podany przez konsultanta numer faksu lub adres e-mail. Możliwość wysłania umowy pocztą istnieje tylko w przypadku wykupienia wycieczki na długo przed jej terminem.

Po otrzymaniu podpisanej przez Państwa umowy poprosimy o dokonanie zapłaty na nasz rachunek bankowy:

mBank 19114020040000390246168605
lub kartą kredytową przez system płatności internetowych Dot Pay

Bilety lotnicze i dokumenty podróżne dostarczymy Państwu na wskazany adres domowy lub będą czekały na Państwa w punkcie odpraw na lotnisku.

Piąty krok...
...to już wakacje!
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt.

DOKUMENTY
Jakie dokumenty muszę przygotować przed wyjazdem na lotnisko?
Paszport oraz potwierdzenie wyjazdu. W przypadku wyjazdu do krajów Unii Europejskiej wystarczy posiadanie nowego dowodu osobistego oraz potwierdzenia wyjazdu.

Jeżeli oferta nie zawiera ubezpieczenia, czy muszę wykupić polisę?
Zgodnie z polskim prawem każda z ofert powinna zawierać ubezpieczenie. Zdarza się, że jest ono dodatkowo płatne. Są przypadki kiedy obowiązek ubezpieczenia leży po stronie klienta, ale nasi konsultanci informują o tym przy zakupie oferty.

Czy biuro podróży pomaga w uzyskaniu wizy, jeśli jest potrzebna do wyjazdu?
Uzależnione jest to od kraju, do którego się Państwo udajecie. Najczęściej ambasady wymagają osobistego stawiennictwa - taka procedura wymagana jest w przypadku wiz do USA. Bez Państwa udziału otrzymacie Państwo wizę np. do Chin. Każdorazowo nasi konsultanci pomogą w możliwie najsprawniejszym załatwieniu niezbędnych formalności.

PŁATNOŚCI
W jaki sposób najsprawniej dokonać płatności z wycieczkę?
Najsprawniej dokonać płatności przelewem, wysyłając nam potwierdzenie dokonanej transakcji. Równie skutecznym sposobem jest płatność kartą.

Ile mam czasu na dokonanie przelewu?
Każdorazowo dokonując rezerwacji zostaną Państwo poinformowani przez naszych konsultantów o terminach i zasadach płatności. Funkcjonuje zasada, że rezerwacja staje się skuteczna dopiero po dokonaniu płatności.

Jaki jest numer konta 4suntravel.pl?
mBank 19114020040000390246168605

Czy wysyłając podpisaną umowę mam obowiązek załączyć potwierdzenie przelewu?
Tak, potwierdzenie przelewu musi zostać odesłane wraz z podpisaną umową.

Czy za wycieczkę mogę zapłacić kartą płatniczą?
Tak. Bezpieczeństwo transakcji gwarantowane jest przez Dot Pay - profesjonalną  firmę autoryzującą płatności online. Z tytułu płatności kartą nie ponoszą Państwo żadnych dodatkowych kosztów.

Czy płacąc kartą ponoszę dodatkowe koszty?
Nie. Kupując na stronach 4suntravel.pl nie są Państwo obciążani żadnymi dodatkowymi kosztami związanymi z transakcją przy pomocy karty. W przeciwieństwie do innych serwisów, wszystkie koszty pokrywane są przez 4suntravel.pl.

Czy mogę dokonać płatności każdym rodzajem kart kredytowych?
Tak, akceptujemy większość wypukłych kart płatniczych.

Czy można zapłacić przez Internet?
Tak, oczywiście jest to możliwe, współpracujemy z systemem Dotpay, oferującym najszerszą na rynku obsługę przelewów transferowych i przelewów online.

Jaka jest najniższa zaliczka, jaką mogę wpłacić aby dokonać rezerwacji?
Wysokość zaliczek regulują warunki uczestnictwa, które znajdują się przy prezentacji każdej naszej oferty. W tej chwili najniższa zaliczka wynosi 100 zł/os.

Czy w przypadku rezygnacji z zaliczkowanej wycieczki 4suntravel.pl zwróci mi wpłaconą kwotę?
Warunki rezygnacji z wyjazdu regulują szczegółowo warunki uczestnictwa. Jednak w przypadku każdej rezygnacji pobierana jest opłata manipulacyjna.

Kto gwarantuje płatności on-line?
Wszystkie płatności on-line obsługiwane są przez firmę Dotpay (www.dotpay.pl), która jest najlepszym polskim gwarantem płatności on-line.

ORGANIZACJA WYJAZDU
Z  jakim wyprzedzeniem przed startem samolotu trzeba się zgłosić na lotnisko?
Zwykle wymagane są 2 godziny przed startem samolotu. W wyjątkowych sytuacjach służby lotniskowe proszą o wcześniejsze zgłaszanie się pasażerów do odprawy. Każdorazowo, nasi konsultanci poinformują Państwa o godzinie zbiórki na lotnisku.

Kiedy rozpoczyna się i kończy doba hotelowa?
Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 14:00, kończy o 10:00 następnego dnia. Bardzo często rozpoczęcie doby hotelowej uwarunkowane jest od pory lądowania samolotu - wówczas klienci są kwaterowani bezpośrednio po przylocie bez względu na porę dnia lub nocy. O wyjątkowych sytuacjach poinformuje Państwa nasz konsultant.

W jakim przypadku wycieczka może zostać odwołana?
Zgodnie z warunkami uczestnictwa, touroperatorzy zastrzegają sobie prawo do anulowania imprezy turystycznej. Najczęstszą przyczyną rezygnacji jest zbyt mała liczba uczestników wyjazdu. W takim wypadku 4suntravel.pl zwróci Państwu 100% wpłaconej kwoty.

Czy cena wycieczki zaprezentowana w ofercie może ulec zmianie?
Zgodnie z warunkami uczestnictwa cena imprezy turystycznej może ulec zmianie, najpóźniej na 21 dni przed wyjazdem. Najczęstszą przyczyną zmiany ceny są znaczące różnice kursowe lub podwyżki cen opłat lotniskowych. Zmiany cen są jednak sporadyczne i najczęściej nieznaczne.

Za jakie usługi pobierane są dodatkowe opłaty?
W przypadku gdy podana cena nie jest całkowita, dodatkowe opłaty mogą dotyczyć kosztów ubezpieczenia, opłat lotniskowych, opłat paliwowych, opłat za korzystanie z pokoju jednoosobowego, opłat za widok z pokoju oraz dopłat do pełnego wyżywienia. W większości przypadków staramy się zaprezentować całkowity koszt wyjazdu.

Czy za wycieczki fakultatywne trzeba osobno płacić?
Tak, wycieczki fakultatywne są opłacane osobno. Najpóźniej w dzień po przylocie spotka się z Państwem przedstawiciel organizatora wyjazdu, który poinformuje o dostępnych wycieczkach fakultatywnych. Za jego pośrednictwem będzie istniała możliwość zakupienia takiej wycieczki.

Czy istnieje możliwość zorganizowania wyjazdu grupowego? Jak liczna powinna być grupa, aby skorzystać z rabatu?
Tak, istnieje taka możliwość. Nasi konsultanci chętnie zajmą się organizacją wyjazdu grupowego. Wymagana minimalna ilość osób uprawnionych do zniżki to 12 osób dorosłych.

Czy istnieje możliwość wcześniejszego zakończenia wyjazdu?
Tak, o ile jest to wyjazd z dojazdem własnym. Nie można zakończyć wyjazdu wcześniej jeśli podróż odbywała się samolotem lub autokarem. W takim przypadku uzależnieni są Państwo od transportu, który realizuje swoje rejsy w ściśle określonych terminach. W sytuacjach nadzwyczajnych podróż powrotną do kraju będą musieli podjąć Państwo korzystając z ogólnodostępnych środków transportu i na własny koszt.

Do kogo mogę się zwrócić o pomoc w przypadku nagłego wypadku, kradzieży itp.?
W przypadku takiego zdarzenia zawsze prosimy o kontakt z rezydentem organizatora wyjazdu, który w sposób najskuteczniejszy skieruje Państwa do odpowiednich służb pomocy. W sytuacjach nadzwyczajnych prosimy kontaktować się z policją, pogotowiem lub strażą pożarną. W krajach europejskich jest to ogólny numer ratunkowy 112.

WAKACJE Z DZIEĆMI
Czy 4suntravel.pl przewiduje zniżki dla dzieci?
Tak. W przypadku prawie każdej oferty turystycznej przewidujemy rabaty dla dzieci. Z reguły na koszt wyjazdu dziecka składa się jedynie cena transportu. Dzieci do 2 roku życia korzystają z usług turystycznych bezpłatnie. W takim przypadku jedynymi opłatami są koszty ubezpieczenia lub/i koszty manipulacyjne.

Gdzie znajdę informacje dotyczące ofert wakacji z dziećmi?
Najprostszą drogą do odnalezienia takiej oferty jest użycie w naszej wyszukiwarce pola typ wycieczki. Prosimy wybrać opcję dla rodzin z dziećmi i kliknąć szukaj. Wynik wyszukiwania będzie zawierał oferty skierowane do rodzin z dziećmi.

Gdzie szukać cen łóżeczek dla dzieci, traktowanych jako dostawka do standardowego pokoju hotelowego?
Cenę łóżeczka ustala hotelarz. W hotelach co najmniej trzy gwiazdkowych wypożyczenie łóżeczka jest bezpłatne. Prosimy o zgłoszenie nam takiej chęci przy podpisywaniu umowy.

Czy dzieci mogą podróżować samodzielnie?
Dzieci poniżej 18 roku życia mogą podróżować samodzielnie, jednak tylko za zgodą rodziców potwierdzoną notarialnie.

BEZPIECZEŃSTWO
Czy cena wycieczki zawiera koszty ubezpieczenia?
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych każdy uczestnik wyjazdu musi być ubezpieczony. O ile ubezpieczenie nie jest zawarte w cenie wyjazdu, klient ma obowiązek uiszczenia dodatkowej opłaty ubezpieczeniowej. Klient może ubezpieczyć się we własnym zakresie, w takim przypadku kopię polisy prosimy przesłać do 4suntravel.pl.

Jak postępować w przypadku nagłego wypadku podczas wakacji?
W przypadku wypadku należy zgłosić się do najbliższej placówki medycznej. Prosimy koniecznie skontaktować się z przedstawicielem organizatora wyjazdu, który pomoże w udzieleniu jak najskuteczniejszej pomocy.

Czy podczas wyjazdu należy zachować szczególną ostrożność przy spożywaniu posiłków?
Tak. Biorąc pod uwagę różnorodność flory bakteryjnej w różnych częściach świata należy zachować szczególną ostrożność. Zwłaszcza w podczas pobytu poza granicami Europy wskazane jest zwrócenie uwagi na higienę oraz pochodzenie produktów spożywczych.

Czy można bez żadnych obaw pić przegotowaną wodę lub napoje z lodem?
Nie, nie można. Bez obaw możemy spożywać tylko wodę butelkowaną.

Czy należy poddać się szczepieniu przed wyjazdem do egzotycznego kraju?
W zależności od miejsca Państwa wypoczynku sugerujemy sprawdzenie czy należy się poddać szczepieniu. Proponujemy dokonania weryfikacji na stronie www.szczepienia.pl/podroze. W przypadku wyjazdu do krajów basenu Morza Śródziemnego takie szczepienia nie są wymagane. W każdym wypadku, gdyby zachodziły obawy w tym zakresie, prosimy o zadanie pytania naszym konsultantom.

DOJAZD
Na ile godzin przed odlotem należy się zgłosić na lotnisko?
Zwykle wymagane są 2 godziny przed podanym czasem odlotu. W wyjątkowych sytuacjach służby lotniskowe proszą o wcześniejsze zgłaszanie się do odprawy.

Jakie dokumenty muszę koniecznie zabrać wybierając się na lotnisko?
Prosimy zabrać ze sobą potwierdzenie wyjazdu, umowę, paszport lub dowód osobisty. Prosimy pamiętać, że dowód osobisty upoważnia jedynie do przekraczania granic w obrębie Unii Europejskiej.

J
aki jest dopuszczalny ciężar bagażu?
Dopuszczalny ciężar bagażu uzależniony jest to od wytycznych linii lotniczej, z którą zamierzamy odbyć podróż. Najczęściej stosowany limit to 20kg, Niemniej każda linia lotnicza może wprowadzić swoje własne regulacje w tym zakresie.

Czy bagaż podręczny też ma swoje ograniczenia wagowe? Jakie?
Najczęściej stosowany limit to 5 kg. Niemniej każda linia lotnicza może wprowadzić swoje własne regulacje w tym zakresie.

Do jakiego wieku dzieci mogą podróżować bezpłatnie?
Dzieci do 2 lat podróżują bezpłatnie.

Czy cena wyjazdu zawiera transfer do hotelu?
Tak. W przypadku korzystania z przelotów czarterowych cena wycieczki zawiera transfer do hotelu. W przypadku przelotu samolotem rejsowym prosimy o upewnienie się czy transfer jest zawarty w cenie. W razie jakichkolwiek wątpliwości nasz konsultant udzieli szczegółowej odpowiedzi w tym zakresie.

Czym różni się lot czarterowy od lotu rejsowego?
Przelot czarterowy odbywa się w oparciu o umowę pomiędzy linią lotniczą a biurem podróży, które wynajmuje samolot do przewozu swoich klientów na ściśle określonym odcinku. Loty rejsowe są to regularne połączenia, których sprzedażą zajmuje się sama linia lotnicza i jej agenci. Loty realizowane są regularnie przez cały rok o ściśle określonych porach.

Gdzie przeglądając oferty znajdę informację o miastach, z których odjeżdża autokar?
Przy każdej prezentacji oferty, po kliknięciu w szczegóły otrzymacie Państwo informację o miejscu wyjazdu autokaru. Ponieważ do każdej z wycieczek można dokupić transfery (tzw. połączenia antenowe) z wielu miejsc w Polsce prosimy o wskazanie najbardziej dogodnego miejsca wyjazdu. Nasz konsultant pomoże Państwu wybrać najwygodniejsze miejsce początku podróży.

Jak wcześnie i w którym miejscu należy zgłosić się przed odjazdem autokaru?
Miejsce odjazdu autokaru podane jest w potwierdzeniu wyjazdu lub na umowie. Nasz konsultant udzieli Państwu wszelkich informacji w zakresie terminu i godziny odjazdu. Zwyczajowo na miejsce zbiórki należy przybyć około 15min. przed odjazdem autokaru.

Czy w autokarze mogę dokonać rezerwacji konkretnego miejsca?
Niestety tylko nieliczni organizatorzy wyjazdów proponują rezerwację miejsc w autokarze. Najczęściej miejsca przydzielane są przez pilota.

Co oznacza pojęcie - połączenie antenowe?
Połączenie antenowe jest to dodatkowo płatny transfer pomiędzy wskazanym miejscem w Polsce, a głównym miastem wyjazdu autokaru do miejsca docelowego podróży.